Értékek a családban (képgalériával)2019. január 11. (péntek) 19:00 - Oktatásnews/7686_0_300.jpgAz érzelmek kerültek ma középpontba a Széchenyi István Katolikus Gimnázium és Szakgimnáziumban. A felsőbb évesek a pályaválasztással kapcsolatban szereztek új ismereteket, a fiatalabbaknak pedig a családi élet és az ehhez tartozó értékek fontosságát emelték ki. A játékos feladatok teljesítésével nemcsak az iskolai, de az az utáni életre vonatkozóan is következtetéseket vonhattak le a diákok.

Ismét hasznos ismereteket szerezhettek a diákok a Széchenyi István Katolikus Gimnázium és Szakgimnáziumban. Míg a nagyok a pályaválasztással foglalatoskodtak, az alsóbb évfolyamosok egy hét állomásból álló pályát teljesítettek. A tornateremben például az iskola lelkészével, vagyis Szőke Gáborral keresték a megoldást a családon belüli nehézségekre és buktatókra.

„A konfliktus. Lehet-e érték egy házasságon vagy családon belül? Itt gondolhatunk a férj és feleség között, illetve a diák, vagyis a gyerek és a szülők között. Mit tudunk egyáltalán kezdeni ezzel a konfliktussal?” - fogalmazott Szőke Gábor, a Széchenyi István Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium iskolalelkésze.

Az állomások mindegyike más szemszögből közelítette meg a témát. Az egyiknél egy olyan építményt kellett az osztálynak létrehoznia, amely a családot szimbolizálta, értékekből állt össze. A csoportok mindegyike kreatívan oldotta meg a feladatot, így különböző alakú és tartalmú alkotások jöttek létre. A tanulóknak arra is ügyelniük kellett, hogy megfelelően szilárd alapokat fektessenek le az általuk létrehozott család egyben tartásához, és ne dőlhessenek le az elemek. A fiatalok elmondása szerint nagyon hasznos volt a program.

„Nagyon jól érzem magamat, és örülök, hogy ezt a programot létrehozta az iskola. Mindig szeretek részt venni az ehhez hasonló programokon. Örülök, hogy itt lehetek. Úgy érzem, hogy az osztályközösségnek is jót tesz, hiszen közelebb hoz minket egymáshoz” - hangsúlyozta Bolyky Eszter, a Széchenyi István Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium tanulója.

A diákok bizalma is erősödhetett az osztálytársakkal szemben. Minden egyes állomáson nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy megfelelően kiértékeljék a csapatok teljesítményét, és közösen vonták le a tapasztalatokat.


686_0_t 686_1_t 686_2_t 686_3_t
686_4_t 686_5_t 686_6_t 686_7_t
686_8_t
Vissza