Közös erővel (képgalériával)2020. április 2. (csütörtök) 19:00 - Oktatásnews/9172_0_300.jpgMindannyiunk közös ügye a távoktatás sikeressége. A lassan egy hónapja bevezetett digitális oktatási munkarend a pedagógusokon, és diákokon kívül a szülők számára is nagy kihívás. Korábban a tanárok munkájába tekinthettünk be, most azonban annak jártunk utána, miként élik meg mindezt a diákok, illetve szüleik.

Reggeli bejelentkezés, leterhelt, akadozó rendszer, szoros határidők. Többek közt ezek jellemzik a lassan már egy hónapja elrendelt digitális oktatási rendre való átállás mindennapjait. Ezt persze különbözőképpen élik meg a családok, hiszen nem mindegy, hogy egy életközösségben hány fiatal tanul ilyen módon, mint ahogy az sem, hányadik évfolyamra jár. Ezen kívül az sem elhanyagolható, hogy a szülők bejárnak-e a munkahelyükre, vagy otthoni munkavégzést folytatnak, hiszen az ő szerepük is elengedhetetlen ebben a folyamatban.

„Én azt mondom, hogy itt a szülőnek nagyon nagy szerepe van abban, hogy a gyerek jól teljesítsen, mert vannak ellenállások. Én most itt kamasz gyerekekről beszélek, és bizony van, amikor azt mondja, hogy ezt most ette meg a fene, és erősítenünk kell nagyon. De olyan is van, amikor én kevésbé vagyok ráhatással, az osztályfőnök viszont maximálisan támogat minket” - mondta Tóthné Juhász Mariann, szülő.

Természetesen valamennyi résztvevő erőfeszítésére szükség van ahhoz, hogy ez a kényszerű oktatási forma minél sikeresebb legyen. Továbbá azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy egy-egy diák tud-e önállóan tanulni. Azon fiatalok számára, akik idén készülnek az érettségi vizsgákra, ez talán még fontosabb. Bennük valószínűleg a bizonytalanság is nagyobb, hiszen komoly megmérettetés előtt állnak. Mint például Petra esetében is, aki az Ózdi József Attila Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium végzős diákja. Elmondta, hogy az érettségi után média-kommunikáció szakon szeretné folytatni tanulmányait. Ő ebben a helyzetben is megtalálta azt, ami a jövőjére nézve pozitív lehet.

„Talán az időbeosztás megtanulása. Én nagyon szeretek határidő naplót vezetni, táblán nézni, hogy mikor vannak a beadandók határideje. Úgyhogy én úgy gondolom, hogy ezzel az egész itthon tanulós rendszerrel nagyon jól be lehet osztani az időt, és így meg tudjuk ezt is tanulni” - emelte ki Pásztor Petra, az Ózdi József Attila Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium végzős diákja.

A kialakult helyzetnek pozitív hozadéka is van, hiszen a családdal való együttlét, a beszélgetések, a közösen elköltött vacsorák sokat segítenek a családi kapcsolatok erősítésében. Van, ahol a közös kenyérsütés, és a bolondozás segít elviselni a mindennapokat. Tehát nagyon fontos, hogy még ebben a nehéz időszakban is megtaláljuk a humor forrását, amely sokat segíthet a feszültség oldásában. Ezt a célt szolgálják a közösségi oldalakon fellelhető vicces bejegyzések, illetve mémek is, amelyek talán egy kis vidámságot és színt visznek a négy fal között töltött mindennapjainkba.


172_0_t 172_1_t 172_2_t 172_3_t
172_4_t 172_5_t 172_6_t 172_7_t
172_8_t
Vissza