Tilos a piros2020. július 14. (kedd) 19:00 - Rendőrségnews/9466_0_300.jpgNem csak balesetveszélyes, de komoly bírsággal is járhat a piroson való áthajtás. Erre hívja fel a figyelmet a rendőrség. Az elmúlt héten civil autós akciót is tartottak városunkban, aminek során a hatóságok több szabálytalankodó autóst is tetten értek. A Közlekedésrendészeti Osztály vezetője szerint gyakori problémának számít emellett az ittas vezetés, és továbbra is a vezető baleseti okok között említhetjük a gyorshajtást.

A Csépányi úton már jó ideje zajlik a csatornázás, emiatt pedig egy szakaszon jelzőlámpa irányítja a forgalmat. A piros jelzésen való áthaladás a jelenlegi jogszabályok szerint ötvenezer forintos bírságot von maga után, emellett nyolc közlekedési előéleti pontot is kiszabnak. Ugyanakkor ezek a kihágások nemcsak a büntetés miatt kerülendők. Balesetveszélyt is hordoz magában a helyzet, hiszen akár szemből is érkezhet autó, de ha időközben zöldre vált a jelzés, akár a sorból is kivághat egy másik jármű.

„Aki a szabályokat betartja, és a lámpánál megáll, amikor arra visz az útja, tapasztalhatja, hogy milyen kocsisorok alakulnak ki a fő időszakokban, amikor viszonylag sok a közlekedő. Néhány járművezető türelmetlenül, a kocsisort kikerülve, a tilos jelzésen behaladva kockáztatja meg azt, hogy esetleg az útépítéssel érintett útszakaszon, egy forgalmi sávra leszűkült területen szemből jövő gépjárművel találkozik” - emelte ki Rajhóczki Péter, az Ózdi RK Közlekedésrendészeti Osztályának osztályvezetője.

A Közlekedésrendészeti Osztály vezetője szerint az elmúlt időszak ellenőrzés-sorozata számos más jellemző szabálysértés elkövetőjét is kiszűrte. Egy hét leforgása alatt lekapcsoltak például tizenkét ittas vezetőt, közülük tízzel szemben büntetőeljárás indult, annyira magas volt a lég-, illetve véralkoholszintjük. Tőlük a helyszínen elvették a jogosítványt.

A rendőrség továbbra is a vezető baleseti okok között említi a gyorshajtást. A napokban a Bolyki főúton jó eséllyel helyi rekordot mért a traffipax. Egy autós ugyanis a megengedett ötven helyett 129 kilométer per órával száguldott. Az előéleti pontok mellett háromszázezer forintos pénzbírságot is kiszabtak vele szemben.

A sebesség emelésével jelentősen növekszik a féktávolság is. Ötven kilométer per óra esetén ez a szám valamivel több mint 26 méter, ha átlagos reakcióidővel és használt gumiabronccsal számolunk. Hatvanöt kilométer per óránál viszont már több mint 39 méter. A különbség nagyjából három kisebb személyautó hosszának felel meg. A gyorshajtók ezért gyakran nem tudnak megfelelően reagálni a váratlanul felbukkanó akadályokra.

Vissza