Hatályát veszti
Hírek
2022. jan. 4.

Hatályát veszti

Január 1-től hatályát veszti az okmányokról és ügyintézésről szóló kormányrendelet. 2022. június harmincadikáig mindenkinek meg kell hosszabbíttatnia lejárt okmányait.

2020. március 11. és 2020. július 3. között körülbelül ötszázezer személyazonosító igazolvány, százhatvanezer útlevél és háromszáznegyvenezer vezetői engedély érvényességi ideje járt le. Az első veszélyhelyzet elrendelése és 2021 szeptembere között azonban mindössze négyszázharmincezer személyi igazolványt, hatvanötezer útlevelet és háromszáztízezer jogosítványt cseréltek újra. Ebből arra lehet következtetni, hogy sokan éltek a lehetőséggel, és nem újították meg lejárt dokumentumaikat. Január 1-től azonban hatályát veszti az ehhez kapcsolódó kormányrendelet, amely szerint a veszélyhelyzet után hatvan napig érvényesek a papírok. 2022. június 30-ig mindenkinek meg kell hosszabbíttatnia a lejárt okmányait, műszaki vizsgáját.
 
„Azok, akik lejárt vizsgaokmányokkal üzemeltették a gépjárművüket, és így használták a forgalomban, akkor előfordulhat az is, hogy nem is tudnak arról, hogy jelenleg már olyan műszaki állapotban van az autó, hogy érdemes lenne már szervizbe elvinni. Gondolok itt a fékekre és a futóelemekre is” - mondta Csutor László, a Suzuki Kaiser gépjármű értékesítője.

Elsősorban érdemes időpontot egyeztetni a szervizzel műszaki vizsgáztatás céljából. Ilyenkor tüzetesen átnézik a gépjárművek állapotát. Többek között a lengéscsillapítót és a futóművet is. A munkafolyamat változó időintervallumot vehet igénybe az adott problémától függően. A szakemberek mindenkit arra kérnek, hogy időben végeztesse el járművén az esedékes hatósági vizsgálatot, és szükség esetén a javításokat is, hogy mindenki biztonságosan közlekedhessen útjainkon. Az Ózdi Járási Hivatalban arra hívják fel a figyelmet, hogy hogyan könnyíthetjük meg a dolgunkat, ha betérünk oda.
 
„A személyazonosító okmányokkal kapcsolatos ügyintézéseket nemcsak ügyfélkapun keresztül, hanem időpontfoglalással is lehet intézni. Ezt megtenni nem csak ügyfélkapunk keresztül lehet, hanem az ingyenesen hívható 1818-as telefonszámon is. Emellett a munkatársaim is szívesen segítenek az ügyfeleknek, ha időpontot szeretnének foglalni. Egyébként számos előnye van az időpontfoglalásnak. Az egyik az, hogy csökken a várakozási idő, a másik pedig hogy elkerülhető a torlódás” - emelte ki dr. Bögös Éva, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Ózdi Járási Hivatal osztályvezetője.

A Gyújtó tér 1. szám alatt található Ózdi Járási Hivatal minden hétköznap reggel nyolc órától nyitva áll a térségben élő lakosság előtt. Hétfőn és szerdán hat óráig, kedden és pénteken kettő óráig, csütörtökön pedig négy óráig látogatható a létesítmény.