Telefonos adatlopás2021. június 18. (péntek) 19:00 - Rendőrségnews/10422_0_300.jpgTelefonos csalásra hívja fel a figyelmet a Magyar Rendőrség. A napokban több bejelentés is érkezett a hatósághoz, hogy adataikat ellopták, pénzüket pedig leemelték számlájukról. A szervezet facebook oldalára néhány pontból álló segítséget töltött fel, amelyek betartásával megelőzhető a baj.

Banki alkalmazottnak adják ki magukat a telefonos csalók, így szerzik meg adatainkat, és lopják el pénzünket. Több megkeresés is érkezett a rendőrség felé, miszerint egy telefonhívás során azt az információt kapták, hogy hacker támadás érte számlájukat, vagy éppen nagyobb összeget emeltek le róla. A probléma megoldásához három dolgot kértek a szélhámosok. A bankkártya adatait, egy program telepítését, és a netbankba történő belépéshez szükséges jelszavak megadását. Ha valaki követte utasításaikat, a csalók jogosulttá váltak pénzük kezeléséhez, elemeléséhez. Ennek elkerülésében próbál segítséget nyújtani az Ózdi Rendőrkapitányság.

„Felhívjuk a lakosság figyelmét arra, hogy amennyiben mobiltelefonon keresztül felhívnak bennünket, hogy adjuk meg bankkártya adatainkat, hogy azt ellenőrizhessék, illetve hogy különböző alkalmazásokat töltsünk le annak vonatkozásában, hogy ők ezen keresztül a megadott, saját bankfiókunkat, bankkártyánkat, illetve számlánkat ellenőrzik. Semmiképpen ne adjunk meg semmilyen személyes adatot, ne adjuk meg a bankszámlaszámunkat, ne adjuk meg a bankkártya kódunkat, és semmiképpen se adjuk meg a biztonsági kódunkat” - hangsúlyozta Kiss Tamás, az Ózdi Rendőrkapitányság hivatalvezetője.

Ne telepítsünk semmilyen ismeretlen programot készülékeinkre, csak a hivatalos alkalmazás-áruház kínálatát használjuk. Vigyázzunk az alábbi mondatokkal: „A mellékelt számla befizetéséhez a linken add meg a bankkártya adataidat” vagy „Lépj be a fiókodba, ellenkező esetben 24 órán belül törlődik”.

Ha megcsörren telefonunk és valaki egy banktársaság vezetőjének adja ki magát, semmiképpen se szolgáltassunk ki neki adatokat rögtön. Menjünk be számlavezető fiókunkba, és az ügyintéző segítségével végezzük el az esetleges módosításokat.

Amennyiben észleljük, hogy számlánkon mozgás történik, de nem mi kezdeményeztük a tranzakciót, járjunk utána bankunkban, hogy mi történhetett. Amennyiben bűncselekmény áldozatává válunk, hívjuk a 112-es telefonszámot, vagy tegyünk a legközelebbi kapitányságon feljelentést.

A kép illusztráció, forrása: internet.

Vissza