Új rendszer (képgalériával)2020. május 25. (hétfő) 19:00 - Városnews/9323_0_300.jpgA védelmi intézkedések betartása mellett fokozatosan bővül a személyes ügyintézés lehetősége a közigazgatásban. Ennek megfelelően az Ózdi Járási Hivatalban is újraindult az időpont nélküli ügyfélfogadás. A szakemberek ugyanakkor arra hívták fel a figyelmet, hogy nagyon sokan jelentkeztek már be, így jelentős várakozási időre kell készülni.

Amióta ismét elérhető a folyamatos szolgáltatás, sokan keresik fel a kormányablakot. Mivel a járványügyi helyzet lehetővé tette, a kormány szeretné gördülékenyebbé tenni az ügyintézést, és ezért módosított a korábbi szabályozáson. Az erről szóló híradás a kormany.hu weboldalon jelent meg.

„A magyar állampolgárok 2020. március 12-ét követően lejáró, Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig még érvényes. Ha mégis szükség van a veszélyhelyzet idején lejárt okmány gyors cseréjére, Budapesten és Pest megyén kívül már nem szükséges időpontot foglalni a kormányablakokba. Minden más esetben továbbra is interneten vagy telefonon lehet időpontot kérni” - olvasható a kormany.hu weboldalon.

Az Ózdi Járási Hivatalban is sorba kell állniuk azoknak, akik valamilyen ügyet szeretnének elintézni. Itt annak megfelelően, hogy milyen típusú eljárásról van szó, az ott dolgozók adnak sorszámot. Helyszínen szerzett információink szerint különböző várakozási időkre kell készülni, de a körülményekhez képest gördülékeny a folyamat. A védőtávolságot ugyanakkor be kell tartani, illetve maszkot is használniuk kell az ügyfeleknek. Barócsik Richárd például rendszeresen felkeresi a kormányablakot, így tisztában van a mostani körülményekkel.

„Autókereskedő lévén a foglalkozásomból adódik, hogy nekem ez a helyzet elég nagy nehézséget jelentett. Volt olyan, hogy kéthetes ciklusokban lehetett időpontot foglalni, és nagyon sok anyagom felhalmozódott. Így valamelyest megkönnyíti a helyzetet, hogy felszabadult, de még mindig nagyon sokat kell sorba állni. Részemről nem okoz problémát, de vannak olyanok, akiknek megnehezíti a helyzetet” - nyilatkozta Barócsik Richárd.

A szakemberek ugyanakkor arra kérik a helyieket, hogy ha lehetőségük van rá foglaljanak időpontot, ugyanis már korábban elég sokan jelentkeztek be, így jelentős várakozási időre kell készülni. Szintén fontos, hogy az utóbbi időszak alatt lejárt okmányok a veszélyhelyzet után még két hétig érvényesek maradnak.


323_0_t 323_1_t 323_2_t 323_3_t
323_4_t
Vissza