
Kamionmosó, étkező és parkolóhelyek. A lekerített terület elején egy porta is van. A látványterven egy komplex beruházás van. Ózd Város Önkormányzata a „Helyi gazdaságfejlesztés” című pályázaton sikeres támogatási kérelmet adott le. Iparterületek fejlesztésére kaptak pénz. Ma erről a beruházásról egyeztettek a város legnagyobb kamionforgalmát lebonyolító cégek vezetőivel.
„Ferde beállásból létesülne húsz darab és párhuzamosan parkoló kamionból még hét darabot lehet ezen a területen elhelyezni” – mondta Kriston György, a Településfejlesztési Osztály osztályvezetője.
Kriston György, a Településfejlesztési Osztály vezetője ismertette a beruházás részleteit. A huszonhét férőhelyes kamionparkoló mellett több szolgáltatás kialakítását tervezik. Ezek mindegyikét a sofőrök igényeihez igazították.
„Szeretnének megmosakodni, tisztálkodni, megebédelni vagy éppen eltölteni a szabadidejüket pihenéssel. Nos a város pályázott egy olyan lehetőségre, amit a Területi Operatív Program kínált. Olyan kamionterminál kialakítása válik lehetővé, amely éppen ezeket a szolgáltatásokat tudja biztosítani. Pihenőhely, étkezőhely, kulturált elhelyezése a kamionnak, hiszen zárt területről van szó” – tette hozzá Riz Gábor, országgyűlési képviselő, miniszteri biztos.
A kamionos forgalmat sorompó és porta kiépítésével tervezik koordinálni.
„Egy egyeztetést tartottunk a mai napon a városban található nagy kamionforgalmat lebonyolító cégekkel, hiszen hamarosan, még ebben az évben megvalósulhat az a kamionos terminál, amit uniós forrásból hozunk létre Ózdon. Ez térségi szinten egyedülálló lesz, hiszen a kamionok parkolásán túl biztosítja a sofőröknek az ellátását és egyébként még kamionmosó is lesz benne. Már most jelezték a cégek, hogy teljes kihasználtsággal fog üzemelni a megnyitását követően” – nyilatkozta Janiczak Dávid, polgármester.
A beruházást a táblai temető mellé tervezik. Jelenleg a közbeszerzési eljárás zajlik.
„A beadási határidő március 27-e, azt hiszem 14 óra. Ez azt jelenti, hogy van huszonhárom jelentkező. E közül a huszonhárom jelentkező közül, akik ezzel kapcsolatban érdeklődtek, ami komolyan vehető az minimum 14-15” – fogalmazott dr. Almási Csaba, jegyző.
A cégek nagy kamionforgalmat bonyolítanak le éves és napi szinten is. Kifejtették véleményüket a beruházásról.
„Nekünk bent parkolnak, de bent már nem nagyon van hely. Én ezt jó lehetőségnek látom. Minden beszállítónak tovább fogom adni ezt a lehetőséget” – hangsúlyozta Mattner Detlef, a Frank Hungária Kft. cégvezetője.
Az ÓAM-Ózdi Acélművek igazgatója több észrevételt is megosztott a tervekkel kapcsolatban. A nagy forgalmon és a sok kamion miatt a tervek bővítését is szorgalmazta.
„Mi jellemzően 50 és 150 kamiont forgalmazunk le naponta. Ez azt jelenti, hogy egy csúcs napi kiszolgáláson 2700 tonna anyag mozdul meg az ÓAM-ba be és az ÓAM-ból ki. Ennek nyilván van egy vasúti részaránya, de ez gazdasági okokból inkább a közútra, a gépkocsis szállításra összpontosul” – emelte ki Taszner Zoltán, az ÓAM-Ózdi Acélművek igazgatója.
A Wellis Magyarország Zrt.-től ketten érkeztek. Gacsal Attila üzemeltetési igazgató és Nagy-Horváth Attila raktár és logisztikai központ vezető. Elmondták, időkapuval dolgoznak, vagyis pontos időpontra hívják a sofőröket, akik ha hamarabb érkeznek, az út szélén kell, hogy megálljanak. Ez a forgalmat is akadályozza és a kamionosoknak sem jó.
„Én örülnék neki, ha lenne a városban egy ilyen lehetőség, pláne, hogy ha ezt még olyan infrastruktúrával ki lehet egészíteni, hogy kommunikáljon egymással a két cég vagy a telephely, hogy lássa a gépkocsivezető, hogy mikor tud hozzánk bejönni” – mondta Nagy-Horváth Attila, a Wellis Magyarország Zrt. raktár és logisztikai központ vezetője.
Mind a három cégnél probléma a nagy forgalom, a cég területére beengedett sofőrök és a plusz szolgáltatások, mint a tisztálkodó helyiségek hiánya. Ez az új területen biztosítva lesz. A pályázat magában foglalja a csapadékvíz összegyűjtését, valamint a kamerarendszer és a napelemes közvilágítás kiépítését is. A tervek szerint év végére elkészül a beruházás.















