
A Városháza nagy tanácstermében tartott rendkívüli ülést Ózd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete. Elsőként egy alapító okirat módosítása került szóba. Korábban arról döntöttek, hogy az Ózdi Városi Óvodák szervezetében működő Gazdasági Központ nevet viselő szervezet megszűnik, a feladatait pedig a Polgármesteri Hivatal veszi át. Emiatt kellett változtatni az alapító okiraton is. Ez az átszervezés nem jár elbocsátással.
„Jogviszonyuk alakult át a gazdasági szervezet öt tagjának. Köztisztviselők lettek, és a jogviszonyuk szerintem egy erősebb státuszba került. Fizetésük változatlan, a hivatal első emeletén, a régi szárnyban fognak dolgozni. Ugyanazt a feladatot végzik el, csak most már a hivatal szervezetén belül” – tette hozzá dr. Almási Csaba, jegyző.
A második pont is ehhez kapcsolódott, ugyanis a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási idejét határozták meg. Ezt követően nemcsak Ózdot, hanem a térséget is érintő kérdés került előtérbe.
„Minden településnek kötelező főépítészt foglalkoztatni, ha lehetőség nyílik rá társulási formában is, úgyhogy Ózd Kistérség Többcélú Társulása ezt a formát választotta. Erről döntött is a társulás az ülésén. Ezt követően erről minden tagönkormányzatnak döntést kell hoznia, úgyhogy a jövőben, mostantól az ózdi kistérségben a főépítészt közösen foglalkoztatjuk” – mondta Janiczak Dávid, polgármester.
Hojdák Péter tölti be ezt a pozíciót. A Társulás minden tagönkormányzata jelezte igényét rá, hogy Ózd főépítésze lássa el náluk települési, illetve térségi szinten a jogszabályokban előírt feladatokat. Ezért a grémium módosította a megállapodást. A napirendek között szerepelt az Alkotmány út 1/B szám alatti ingatlan vagyonkezelésbe adása is. Ezt a Miskolci Tankerületi Központnak adják át addig, ameddig az állami, köznevelési feladat ellátását végzik. Az utolsó napirendi pont a MÁV Személyszállítási Zrt. beszámolója volt a tavaly Ózdon elvégzett feladatairól.
„A bizottsági ülésen is felvetődtek olyan kérdések, amire nem kaptunk választ, ezért a polgármester úr javaslatára eseti bizottságot hoztunk létre, ami meg fogja vizsgálni a beszámolót, hiszen több olyan pénzügyi tétel van benne, amit elemezni kell, értelmezni kell” – emelte ki Kiss Sándor, a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke.
2024-ben 271 ezer kilométert tettek meg. A beszámolóban azt is feltüntették, hogy 1 millió 135 ezer fő volt az utasszám ebben az évben. A táblázatból kivehető, hogy az előző évben a 2023. évihez képest közel azonos éves futásteljesítmény mellett csökkent a saját árbevétel és ugyanakkor jelentősen nőtt a nyereség, de az összes ráfordítás is. A felmerülő kérdéseket az eseti bizottság vizsgálja, ezért ennél a napirendi pontnál mindenki tartózkodott a szavazás során.










