Teherbíróbb pályaszerkezet, szélesebb burkolat, kapaszkodósáv – Elkezdődött 25-ös számú főút Szentdomonkos és Borsodnádasd közötti szakaszának fejlesztése

Teherbíróbb pályaszerkezetet, szélesebb burkolatot, valamint kapaszkodósávot építenek ki Szentdomonkos és Borsodnádasd között. A fejlesztésről sajtótájékoztatót tartottak ma délelőtt.

A 25-ös számú főút Heves megyei szakaszának építése teljes útzár mellett valósul meg Szentdomonkos és a bekölcei bekötőút között, ezért a felújítás ideje alatt terelőúton lehet közlekedni. A kijelölt szakaszt egyébként a főút lezárása előtt felújították. Ma déltől lépett életbe az a fontos közlekedési változás, miszerint a forgalmat a Tarnalelesz–Szúcs–Egercsehi közötti szakaszra, valamint Egercsehibe, illetve Bekölce bel- és külterületére terelik.

„Aki járt már itt régebben is Egercsehi Ófaluban, annak ez a fejlődés nem túlzás ha azt mondjuk, hogy fantasztikus. Nagyon rossz minőségű utakon közlekednek az itt élők, és bár az elmúlt években sokat sikerült közösen tennünk azért, hogy az útjaink minősége javuljon, de ez egy nagyon hosszú folyamat lesz, és reméljük, hogy tudjuk folytatni” - mondta Horváth László, Heves megye 2. sz. vk. országgyűlési képviselője.

A 7 km hosszú, két megyét érintő beruházásnak köszönhetően 2025 nyarára a térségben biztonságosabb és gyorsabb lehet a közlekedés, valamint jelentősen csökkenhet a baleseti kockázat is.

„Ózdiak számára, mintegy harminc éves álom kezd megvalósulni, amikor megpróbálunk olyan körülmények között eljutni majd a fővárosba, amely valóban méltó ennek a térségnek. Egyrészt a gazdasághoz, másrészt az itt lévő polgárokhoz igazítva. Olyan úton szeretnénk mi is eljutni, amely az ország más részében már adott, biztosított, számunkra pedig nagyon fontos az, hogy mintegy negyed órával rövidebbé válik majd az Ózd-Budapest távolság azzal, hogyha a kapaszkodósávok, illetve a gyorsító szakaszok megépülnek a borsodnádasdi szerpentin mindkét oldalán” - hangsúlyozta Riz Gábor, Borsod-Abaúj-Zemplén megye 3. sz. vk. országgyűlési képviselője.

A munkálatok eredményeként új, teherbíróbb pályaszerkezet, a jelenleginél szélesebb burkolat, valamint a főút szerpentines szakaszán kapaszkodósáv épül ki. A plusz sáv kialakításához az erdős hegyoldalak miatt néhol 8 métert is meghaladó magasságú támfalakat kell létrehozniuk.

„Bizonyos fák kivágására is szükség lesz ahhoz, hogy a megfelelő szélességet  biztosítani lehessen. A projekt összetettségét mutatja az, hogy ezen a hét kilométeren, több mint három és fél kilométer hosszban fogunk támfalakat kialakítani. Annak érdekében, hogy ezt a keresztmetszeti szélességet, amin elfér a kapaszkodósáv, ez a tizenhárom-tizenöt méter között változó koronaszélesség a kapaszkodó sávos szakaszokon, azt megfelelően bírja el a talaj és a környezet, megfelelően lehessen rá az út pálya szerkezetet kialakítani” - fogalmazott Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese.
         
A pontos műszaki paraméterek meghatározásához a talajviszonyokat már a beruházás tervezési fázisában megvizsgálták. A Heves megyei szakaszon összesen 24 helyen, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében pedig 4 helyen. A projekt során átépítik a Karácsony-völgyi-patak felett átívelő hidat is. A fejlesztés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai forrás felhasználásával valósul meg. A kivitelezést a HE-DO Építő Zrt. és SWIETELSKY Magyarország Kft. végzi nettó 29 milliárd Ft értékben.

(forrás)