Megkezdődtek az írásbeli érettségi vizsgák
Oktatás
2024. máj. 6.

Megkezdődtek az írásbeli érettségi vizsgák

Az Ózdi József Attila Gimnázium és Kollégiumban három végzős osztály diákjai mérettették meg magukat, akik átalakított érettségi vizsgákkal találkozhattak.

Beszélgettek a diákok az Ózdi József Attila Gimnázium és Kollégium aulájában. Ők azok a tanulók, akik az elmúlt hétvégén elballagtak és elbúcsúztak iskolájuktól. Most az utolsó megmérettetés vár rájuk, hiszen elkezdődött az érettségi időszaka. Ma a magyar nyelv és irodalom tantárgyból adhattak számot tudásukról. Pontosan fél kilenckor nyitotta fel az igazgató és a felügyelő tanárok a tételeket tartalmazó dobozt, melyben az ép és sértetlen feladatlapok voltak. Ezt követően a végzősök a kijelölt tantermekben foglaltak helyet.

„A felügyelő tanár tájékozatta őket a szabályokról, követelményekről, elvárásokról. Már kilenc óra elmúlt, elkezdték az írásbeli feladatlapok kitöltését. Minden diák épségben, egészségesen megérkezett. Izgultak, kíváncsiak, de remélhetőleg mindenki szerencsésen fogja teljesíteni. Szurkolunk nekik, hajrá érettségizők” - mondta Ambrus Ildikó, az Ózdi József Attila Gimnázium és Kollégium igazgatója.

Mielőtt megkezdődött a dolgozatok írása, a diákok megbeszélték egymással, ki és hogyan készült a mai napra.

„Eléggé izgulunk mindannyian természetesen, de szerintem a felkészítő tanáraink jó munkát végeztek az elmúlt négy évben ahhoz, hogy jól sikerüljön, illetve mi is hozzátettünk sokat a felkészüléssel. Napokat, órákat készültünk együtt is és külön is. Jó előérzeteim vannak a mai nappal kapcsolatban. Remélem a többivel is így lesz. Megteszünk mindent, amit tudunk és remélem, hogy minél jobban fog sikerülni az érettségi dolgozat” - nyilatkozta Beri Bendegúz, az Ózdi József Attila Gimnázium és Kollégium tanulója.

A teremben a felügyelő tanárok tisztázták a vizsga szabályait. Aztán pontosan kilenckor becsukódtak az ajtók. Ebben az évben a magyar érettségin a lexikális tudás került előtérbe. Az első részben tekercsekről, kódexekről szóló szöveget értelmeztek, majd a műveltségi kérdések és az elemzések következtek. A második részben Karinthy Frigyes, Az olasz fagylaltos című novellája és Babits Mihály költészete közül választhattak a tanulók.