Jól haladnak a kerékpárút-hálózat munkálatai városunkban.
A Piac úti híd betonalapzatának kötési ideje alatt a kivitelező cég dolgozói tovább haladtak, az elmúlt napokban az Ózdi Szakképzési Centrum egyik tagintézményének kerítésalapját bontották el. A kerékpársávokat és kerékpáros nyomokat jórészt már felfestették a kiválasztott szakaszokon, ezek szabályos használatáról egy szakembert kérdeztünk meg.
Lassan két hete szilárdul a beton a Piac úti híd mellett. A vasalat és a zsaluzás elhelyezése, majd a hídfők betonozása, gerendázása és az aszfalt kihűlése után mintegy öt méterrel lesz szélesebb az átjáró. A kivitelező munkatársai most az Ózdi Szakképzési Centrum Gábor Áron Szakképző Iskolája mellett dolgoznak. Ahhoz, hogy itt megépülhessen a kerékpárút, át kell helyezni az intézmény kerítését, amelynek bontása egy-két napja kezdődött. Az új kerítés alapját ma kezdték el kiásni, holnap már a lábazatot is fel szeretnék építeni. Emellett halad majd a kerékpárút.
„A keresztmetszeti elrendezése megegyezik az előtte lévő szakasz, tehát a Piac úti szakasz keresztmetszeti elrendezésével. Közvetlenül az út mellett lesz egy szűk egyméternyi zöld sáv, mellette a két és fél méter széles kerékpárút, és amellett az 1 méter 80 centiméter széles járda” - mondta Gyurkó Tibor, a Lasped Kft. építésvezetője.
Az épített utak mellett a városban többfelé is találkozhatunk már nyitott kerékpársávval vagy kerékpáros nyommal. A KRESZ szabályozza, hogy ezeken autóval vagy motorral hogyan lehet haladni.
„A nyitott kerékpársávot igénybe lehet venni, de nem folyamatos haladásra. Tehát a szemből érkező, másik jármű elől való kitérés szempontjából, vagy lehúzódás, besorolás, kanyarodáshoz történő felkészülés szempontjából ezeket igénybe lehet venni. A nyitott kerékpársávon közlekedők a besorolást ugyanúgy kötelesek végrehajtani, mint az egyéb úton közlekedők. Tehát a balra kanyarodáshoz a felfestett, vagy képzeletbeli felezővonalhoz köteles besorolni, és onnan bekanyarodni” - hangsúlyozta Miksztai Zoltán, gépjárművezető-szakoktató.
A nyitott kerékpársávon megállni sem lehet, szemben a kerékpáros nyommal, ami viszont csak egyfajta ajánlásként szolgál a biciklisek számára a haladás helyét illetően. Ezzel együtt a különféle járművekben utazva mindig nagy figyelemmel kell kísérni a bicikliseket, hiszen gyorsan feltűnhetnek mögöttünk, ezért manőverezéskor mindig forduljunk hátra, hogy meggyőződhessünk róla, nem jön senki.